Jdi na obsah Jdi na menu
 


13.1.2010

Trošku doháním to, co jsem přes léto zanedbal. V sekci úpravy už jsou nové články.

říjen 2009

Staré zimní dunlopy jsem hodil k čertu, nazul jsem nové Goodyear Ultra Grip 7+. Zatím drží perfektně!

 podzim 2009

Někdy v září se mi podařilo s plně naloženým autem při otáčení na hrbolatém parkovišti nešikovně odřít nosný rám na podvozku auta. Naštěstí to odnesl jenom on, výfuku, který je o kousek vedle, se nic nestalo. To mne jenom donutilo provést ošetření podvozku ještě letos. Zajel jsem do družstva na vystříkání a vymytí celého podvozku horkou tlakovou vodou. Po týdnu vysychání jsem se dal na aplikaci ošetřujícího nátěru. Použil jsem známý Konkord. Ovšem práce s jedním heverem a bez díry nebo rampy je hodně nepříjemná. Plazení pod autem s tímto sajrajtem nepřeju nikomu. Několik dnů jsem chodil domů celý od gumoasfaltu, páchnoucí na sto honů. Nicméně s výsledkem jsem spokojen. Při této příležitosti jsem zároveň vystříkal dutiny voskem. Tak doufám, že mám na zimu naimpregnováno!

 jaro 2009

Po zimě a po problémech se startováním v mrazech jsem se rozhodl zkontrolovat elektrickou soustavu vozidla. Baterie byla zánovní, ale i tak bylo vidět, že na auto stačí jen s obtížemi. Projevovalo se to tak, že ráno točila s motorem velice líně, několikrát jsem dokonce nenastartoval vůbec. Na mušce jsem měl alternátor, který byl po havárii také opravován, proto jsem mu moc nevěřil. Naštěstí se mi podařilo sehnat nový sice z Polska, ale repasovaný a odzkoušený, a ani nebyl tak drahý. Současně s výměnou alternátoru jsem vyměnil i silové napájecí kabely od baterky a od alternátoru. Problematický kabel od záporného pólu baterie jsem nahradil kostřícím páskem. Taktéž jsem objednal novou autobaterii Varta blue edition s kapacitou 52Ah při zachování rozměrů baterie 45Ah. Po kompletaci a zprovoznění jsem byl příjemně překvapen. Startér točí s motorem jedna báseň a ani v zimě se rychlost otáčení nijak dramaticky nesnižuje.

Obrazek

  23.1.2009 - Srážka se srnou

Dnes se mi cestou do práce poštěstilo zahlédnout srnku z bezprostřední blízkosti. Zasněžená silnice v lese, mírně z kopce, jel jsem asi 40 – 50 km/hod. Najednou z leva vyběhla! Byla ještě celkem daleko, já byl relativně v klidu a s jistotou jsem si myslel, že to musím přece dobrzdit. Vzhledem k zasněžené vozovce jsem s citem šlápnul na brzdu, auto má ale lehký zadek a ve spojení s kotoučovými brzdami se zadní kola dostanou na sněhu velice rychle do smyku, čímž se sepne ABS a auto brzdí minimálně o polovinu méně, než bez něho. Jak to celé dopadlo, asi není potřeba moc rozepisovat. Srnka se naštěstí zalekla a svůj přechod přes silnici zrychlila, střetu se mi ale nepodařilo vyhnout. Rána to byla malá, jenom jsem jí líznul pravým rohem nárazníku, takže jsem si oddechl s tím, že je všechno v pořádku. Odpoledne na světle mi to přeci jenom nedalo a raději jsem se na nárazník podíval. Ouha, prasklina asi 7 cm přímo pod světlometem, v ní skřípnuté chlupy a odloupnutý a popraskaný lak v drážce nárazníku. Jak málo stačí k tomu, aby nárazník prasknul? Trošku mne to překvapilo! Až bude venku trošku kulturní počasí a teplo, zkusím prasklinu nějakým způsobem zamaskovat. Kdybyste měli nějaké tipy, jak na to, budu jenom rád! Každopádně znovu lakovat celý nárazník rozhodně nehodlám.

ObrazekObrazekObrazek


 

 

30.12.2008 – Montáž žárovek s vyšší svítivostí

Ježíšek mi nadělil nové Philips Extreme Power H7 do hlavních světel a Blue Vision do parkovaček. Zkušenosti jsou již v novém článku v sekci Úpravy.

18.12.2008 – Montáž ozdobných krytů kol

Černé disky se mi nelíbily, pořídil jsem si originál Roverácké poklice s barevným logem ve středu. Tulákovi moc sluší.

Obrazek

 

4.12.2008 – Instalace palubního počítače

Splnil jsem si sen a zrealizoval palubní počítač na svého tuláka. Více v sekci Úpravy.

 

24.10.2008 – Přezutí na zimní

Nastal čas zimních pneumatik.

 

1.10.2008 – Výměna rozvodů a těsnění pod hlavou

Člověk nikdy neví, jakou péči dával autu předchozí majitel. Nechal jsem vyměnit rozvody včetně napínací kladky a vodní pumpy, a zároveň i ostatní řemeny. Protože jsem si krátce před plánovanou výměnou rozvodů všiml i kapučínka v chladící kapalině, nechal jsem hned vyměnit i těsnění pod hlavou, víkem ventilů, sáním a svody.

 

2.8.2008 – Svatba č. 2

Tentokrát byla Rourka přizvána přímo pro nevěstu a taky si to náležitě užila!

ObrazekObrazekObrazek


 

31.7.2008 – Lakování zrcátek a víčka nádrže

Původní černá zrcátka se ke stříbrnému autu moc nehodila, rozhodl jsem se sjednotit jejich barvu s barvou karoserie. Zároveň se lakovalo víčko nádrže, které bylo poškozené od tuningové samolepky předchozího majitele.

 

24.7.2008 – Výměna ložiska zadního kola

Původní už bylo hlučné a mělo značnou vůli.

 

14.7.2008 – Výměna tlumiče výfuku

Konec uřvanému výfuku. Ač vypadal moc hezky, Laityng musel dolů. Namontován sériový tlumič Bosal. Viz. sekce Úpravy.

 

19.4.2008 – Výměna kroužku ABS a nová baterie

Konečně funguje i ABS. Byl potřeba vyměnit prasklý kroužek na předním kole. Nechal jsem si ho udělat, takže nebylo potřeba kupovat celý homokinetický kloub. Zároveň mi v servise dali, tak trochu proti mé vůli, novou baterii Perion 45Ah.

 

11.4.2008 – Montáž křídla

Křídlo jsem měl již doma připravené a nalakované, zbývalo ho jen namontovat. Více v sekci Úpravy.

 

5.4.2008 – Svatba č. 1

Hned ze začátku jsem se s Rourkou mohl účastnit svatby a slova typu „Ten kluk s tou holkou s těma červenejma vlasama maj pěkný auto!“ jenom a jenom potěší!

Obrazek

 

28.3.2008 – Nazutí letních pneu

Výměna původních slicků za pořádné pneumatiky. Na léto nazuto Bridgestone Turanza ER300 s rozměrem 195/50/15.

 

15.3.2008 – Oprava zapalování

Problém vyřešen, jednalo se o vadný palec na rozdělovači, od té doby chodí motor naprosto pravidelně a bez zaváhání.

 

6.3.2008 - Odvoz domů

Konečně jsem se mohl svést! Následovala cesta domů přes půl republiky, kterou jsem si náležitě užil, ač jsem byl celou dobu v obavě, kdy se vynechávající motor zastaví uplně.

 

3.3.2008 – Přihlášení

Po opravě bylo potřeba vyřídit všechny formality, dovozová STK + ME, povinné ručení, přihlášení na DI a konečně vyzvednutí značek.

 

3.11.2007 – 3.3.2008 – Oprava

Ano, byly to přesně čtyři měsíce, co Rouvřík odpočíval v kamarádově dílně. Ten se se vší péčí snažil dát auto do původního stavu a nutno podotknout, že se mu to podařilo na výbornou. Tulák dostal spoustu nových dílů a z části i nový kabátek.

 

3.11. 2007 - Koupě

Tímto dnem jsem se stal majitelem tuláka, kterému říkají Rover 416 Si. Tímto dnem začalo všechno, co se kolem tohoto auta točí!