Montáž žárovek Philips s vyší účinností
Obyčejné halogenové žárovky, jak jistě uznáte, nevykazují žádné extrémní světelné parametry. Světlo je nažloutlé a obzvláště v dešti je kolikrát problém včas rozpoznat překážku na silnici, nebo i chodce. Po pročítání různých diskusí jsem se rozhodl zainvestovat a pořídit některé ze žárovek s větší svítivostí. Možná se ptáte, proč jsem nezvolil rovnou HID sadu s xenonovou výbojkou, která má oproti jakékoli halogenové žárovce podstatně lepší parametry. Toto téma tady ale nechci rozebírat, zkrátka je náš zákon nepovoluje používat na vozidlech jezdících na pozemních komunikacích. Celkem rychle jsem se rozhodl pro značku Philips, ovšem vybrat z jejich nabídky to nejlepší je těžké. Nakonec jsem vsadil na jejich nejnovější model Extreme Power, který slibuje až 80% světla navíc. Zároveň jsem koupil do parkovaček malé Blue Vision, které by zase měly mít nádech do modra.
Nemohl jsem se dočkat, až přestanou ty silné mrazy a konečně je půjdu namontovat! Na výsledek jsem si tedy musel asi týden počkat. Vzhledem k tomu, že byla venku zima, neměl jsem náladu fotit jedno světlo s původní žárovkou a druhé s novou, takže mám jenom nové fotky, na které se můžete podívat. Nutno dodat, že zrovna svítivost žárovek se z fotek posuzuje více než špatně, proto je tedy nelze brát za relevantní.
A co na to říkám já po několikatýdenním ježdění? Začnu od parkovaček, ty mne nadchnuly více. Pokud má žárovka dostatečnou voltáž, tzn. auto je nastartované, svítí opravdu téměř bíle, s vypnutým motorem je to horší. Modrý nádech jsem nezaznamenal, ikdyž baňka je celá modrá. Taktéž je trochu znát starý a nový světlomet. Pravý se po havárce dával nový, levý už je za ta léta mírně nažloutlý, a odráží se to i ve výsledném světle. V létě se pokusím ho vyčistit. Každopádně žárovky svítí podstatně více, než ty bludičky, co jsem tam měl předtím. Ono je to i logické, mají totiž příkon 5W. Teď vidím jejich světlo i na stěně garáže, to jsem s předchozími neviděl. Už se tedy nemusím bát stát na silnici jenom se zapnutýma parkovačkama, teď jsem již dostatečně vidět. I na fotce je to znát, že to není žádné tintítko.
Hlavní žárovky jsem vyzkoušel zatím více méně jenom na sněhu, a tam svítí každá žárovka „dobře“. Na silnici je intenzita světla taky dobrá, ale objektivně nejsem schopen to posoudit, musel bych mít každou žárovku jinou….třeba až bude tepleji tak to vyzkouším. Každopádně subjektivně je to světlo bělejší. Co jsem ale zaznamenal určitě, je větší dohled nových žárovek, v podstatě není nutné používat dálková. Takže když je provoz hustší, ani je nezapínám, to by se člověk ucvakal, a nechávám svítit jenom potkávačky, které jsou vesměs postačující i pro rychlejší jízdu.
Takovou třešinkou na dortu jsou bílé LEDky, namontované do předních mlhovek. Ty už jsem tam dával někdy před zimou, když bylo ještě teplo. Z boku za sklo mlhovky je zapuštěna jedna supersvítivá LED, a její světlo se odráží po celé parabole. LEDky jsou zapojeny zároveň s parkovačkama a jsou to jen taková efektní světýlka. Nevím proč, ale když se na ně člověk podívá z čela, zdá se mi, že v kombinaci se sklem mlhovky svítí spíše namodrale, než bíle. Ale i tak se mi to líbí!
Náhledy fotografií ze složky Žárovky