Odhlučnění vozidla
Protože stále nejsem spokojený s úrovní vnitřního hluku ve vozidle, nechal jsem se přesvědčit k instalaci dodatečné protihlukové izolace. Po přečtení několika diskusí z oblasti hifi tuningu, jsem nejprve instaloval „asfaltové“ pásy na příčku mezi motorem a kabinou, které by měly tlumit nízké frekvence. Protože z vnitřní strany by byla instalace značně komplikovaná, byl jsem nucen pásy nalepit zvenčí. V první fázi bylo potřeba strhat starou izolaci, poté vše řádně očistit a odmastit a nakonec co nepečlivěji nalepit izolační pásy. Dělal jsem to opravdu pořádně a snažil se nevynechat žádné místečko. Nicméně výsledek po prvním kole byl téměř neznatelný, což mě dost mrzelo. Po nějaké době jsem si řekl, že se nenechám odradit prvním neúspěchem a po konzultaci jsem si objednal jakousi pěnu – už nevím jak se to přesně jmenuje - tlustou asi 15mm s pryžovým podlepením. Tu jsem nalepil navrch, na asfaltové pásy. Teď už byla práce rychlejší, ale zároveň dost náročná, kvůli špatnému přístupu k motorové příčce. Tuto pěnu jsem dal i na vnitřní stranu kapoty, protože původní izolaci mi sežraly kuny. Výsledek i po této aplikaci byl téměř nulový, z čehož jsem byl zklamán nejvíce.
Protože mi ještě dost materiálu zbylo, a asfaltové pásy také, použil jsem je na vytlumení předních podběhů zevnitř auta a zčásti i na motorovou příčku a podlahu – rovněž instalováno z kabiny. Tady už jsem nějaký zázračný výsledek ani nečekal.
Co mne ale udivilo nejvíce, když mi nedávno při prudkých mrazech auto přes noc úplně zamrzlo a to tak, že jsem ani nemohl otevřít dveře… Nicméně auto bylo vevnitř jako vyměněné, nádherně tiché, motor jsem neslyšel! To všechno v důsledku zaplnění všech škvýr kolem těsnění oken, odtokových kanálků atd, ledem. V dlouhodobějším provozu je takovéto ucpání bohužel nemyslitelné. Od té doby už na protihluková opatření rezignuji!
Náhledy fotografií ze složky Izolace